Page 1 of 2

Accident aviatic

Posted: 21 Jan 2014 11:46
by zmeura
E mare valva pe TV-uri legat de accidentul de ieri,inca nu am inteles la cate ore de la accident au ajuns la ei.Stirea e aici http://www.realitatea.net/accident-avia ... 62371.html si deja o stiti toti si in dunga.
Cum ziceam pe minichat,uite ca o aplicatie simpla pe un telefon putea ajuta foarte mult in cazuri dinastea viewtopic.php?f=49&t=873#p5037 ,banuiesc ca se gasesc si pe Android,fara sa fie nevoie de net pe mobil.Daca aveau net pe mobil stau si ma intreb daca nu se putea afla din google maps locatia exacta,de ce ii cautau pe o raza de 4 km?
Sunt acuzati cei de la STS ca nu i-au localizat dupa mobil,insa stiristii si pareristii nu stiu ca pentru o localizare exacta ar fi trebuit sa aiba semnal de la 3 statii de baza GSM,ceea ce in zona de munte e cam imposibil,de aceea au dat o raza de 4 km pe baza acoperirii maxime a statie GSM ce mai apropiata.
Totusi ar fi putut sa caute solutii alternative,cum am scris mai sus.Mie mi-a luat 10 minute sa caut pe net cum se face si sa am locatia mea exacta pe un amarat de LG GT505:

call 3845#*505# (Hidden menu if you have flash your gt505)
Go to gps test and do it,

Ceva de genul asta:

Image

Banuiesc ca multe modele de telefon au acum receptor GPS,daca tot au discutat atat cu ei pe telefoane nu s-a gasit nici unul mai dezghetat sa le spuna cum sa faca pe un telefon (ii intrebau ce telefoane au pe acolo si cautau pe net cum se face) ca sa isi afle locatia exacta?

Re: Accident aviatic

Posted: 21 Jan 2014 11:51
by delta2k2
Dacă nu erau pădurarii, cei din avion aveau soarta Elodiei.

Re: Accident aviatic

Posted: 21 Jan 2014 11:56
by zmeura
Eu stiu cum e pe munte cand ninge si altele.Au cautat prin anii 90 pe unii o noapte intreaga si nu i-au gasit decat dimineata,dar atunci nu erau telefoane mobile,nu mai zic cu receptor GPS pe toate gardurile.Cu coordonatele alea mergi la fix,intr-o ora ajungi oriunde,daca dai de zapada gasesti la pensiuni snowmobile ca e plin,cu alea zbori,faci 10 km in cateva minute.
Nataraii aia de la salvamont isi iau banii degeaba,mai stiu pe unii care toata ziua stau la ski pe partii,cica sunt salvamontisti.:)
Chiar ca singurul care a stiut sa se orienteze pe acolo a fost padurarul,ca acum 100 de ani.Fara GPS,fara snowmobil,pun pariu ca era imbracat cu haine vechi si ponosite si bineinteles ca era pe jos.A ajuns inaintea celor cu bugete de zeci sau sute milioane de euro pe an.

Re: Accident aviatic

Posted: 21 Jan 2014 13:27
by delta2k2
Un articol interesant aici

Re: Accident aviatic

Posted: 22 Jan 2014 16:47
by zmeura
Un doctor zice ca le-a dat coordonatele exacte.Unde e persoana care a primit acele coordonate si ce a facut cu ele?Doctorul nu stie cine l-a sunat si cu cine vorbea.
Dupa semnalul GPS nu aveau cum sa ii gaseasca usor ,cu sau fara softul lui Ghita si tot STS-ul trimis pe munte.

Re: Accident aviatic

Posted: 22 Jan 2014 18:27
by ASiX88796
»
Astăzi la DiGi24 un domn a explicat clar de ce Romatsa nu a putut localiza avionul.

Pentru a fi localizate în caz de accident avioanele sunt dotate cu dispozitiv EPiRB (Emergency Position Indicating Radio Beacon) care se activează automat în caz de accident şi transmite un semnal SOS cu locaţia precisă (la nivel de metrii) a locului de impact. Avionul condus de Iovan avea acest dispozitiv iar dispozitivul sa activat şi a transmis locaţia exactă a prăbuşirii. Motivul pentru care nu sa putut face localizarea este unul tipic românesc. Până în 2009 semnalul EPiRB se transmitea pe frecvenţa 121.5 MHz iar din 2009 frecvenţa sa modificat în 406 MHz. De la 1 feb 2009 sateliţii care monitorizează şi recepţionează semnalele EPiRB nu mai monitorizează vechea frecvenţă de 121.5 MHz. Nimeni nu sa deranjat să actualizeze dispozitivul EPiRB din avionul condus de Iovan astfel că după prăbuşire acesta a emis semnalul pe 121.5 MHz şi nici un satelit nu la recepţionat. Romatsa a recepţionat semnalul şi a ştiut că a avut loc un accident dar nu avea echipamentul necesar pentru interpretarea lui. Acesta este motivul principal pentru care nu sa putut face localizarea.

Faptul că se tot bate toba cu celulele GSM, cu Google maps, cu Smartphone şi alte chesti este de domeniul hilarului. Nu acestea sunt metodele prin care Autoritatea Română în Aviaţie trebuie să monitorizeze şi intervină în caz de accident aviatic.

PS 1: Şi acum pe site-ul EPiRB este prezent avertismentul că vechea frecvenţă nu mai este monitorizată: epirb.org

Code: Select all

Termination of 121,5 MHz
The International Cospas-Sarsat System has ceased satellite processing of 121.5/243 MHz beacons on 1 February 2009. All beacon owners and users should replace their 121.5/243 MHz beacons with 406 MHz beacons as soon as possible.


PS 2: Un alt lucru remarcabil este faptul că toţi doctorii care participă la prelevări sunt VOLUNTARI! Ruşine Ministerul Sănătăţii, ruşine Guvernul României. Bine că sunt bani pentru biserica mântuirii neamului şi pentru alte proiecte de căcat conduse de nişte nesimţiţi incompetenţi.

Re: Accident aviatic

Posted: 22 Jan 2014 20:11
by zmeura
Aia e inca una din prostia romaneasca,acum isi cauta scuze ca nu era obligatoriu sistemul acela decat pe avioanele mari,nu stiu daca e adevarat sau nu.Totusi,daca era instalat putea sa fie si functional.
Bun,nu te ajuta GSM,nu te ajuta Romatsa,aveai totusi coordonatele,care ar mai fi scuza la asta?

Re: Accident aviatic

Posted: 22 Jan 2014 20:21
by ASiX88796
»
Prea mulţi şefi şi şefuţi, toţi incompetenţi. Nu ai văzut cum a fost recuperat avionul? Penibil. Trăgeau ţăranii de el ca de un buştean (nu e vina lor, doar că alţii trebuiau să o facă, nu ei). Bucăţile au fost aruncate într-o remorcă şi îndoite ca să încapă toate !!! Halal anchetă mai iese. E ca la alegeri, nu contează cine votează, contează cine numără. Deja am auzit că de vină e ala ce a instalat un telefon în biroul lu' Băsescu la referendum.

PS: Ştiţi de ce nu există hărţuire sexuală în firmele de stat? Pentru că sunt toţi rude între ei.

Re: Accident aviatic

Posted: 23 Jan 2014 06:26
by startrek1
si acu' cica s-a facut curatenie - au sacrificat pe aia mici in timp ce sefi mari inca arunca pisica de la o institutie la alta
RADU STROE. "Îmi pare rău că s-a întâmplat în timpul mandatului meu tragedia" - in orice guvern care se respecta, in secunda doi ,idiotu asta era zburat cu un sut in fund din functia care o detine :twisted:

Re: Accident aviatic

Posted: 23 Jan 2014 07:34
by zmeura
Singurii care pareau ca stiu ce vorbesc legat de ce trebuia facut au fost un salvamontist pe digi24 si un fost aviator pe A3,amandoi in varsta,cred ca pensionati.Am impresia ca in toate functiile care au cat de cat o decizie (deci salariu gras) de luat a intrat o generatie tanara venita in mare pe pile,copii unora sau ginerele,nora,etc.Habarnisti care de exemplu trebuiau sa faca transformarea latitudii si longitudinii exprimata cu grade si zecimale pe ce aveau aia pe telefon in exprimarea in grade,minute,secunde ca sa o poata folosi in GPS-ul de pe masina cei de la off-road.Nici goagal nu stiu sa foloseasca.
Pregatiti-va de cutremur,s-ar putea sa stati mult si bine sub daramaturi pana ajunge prima echipa apropiata specializata in interventii: niste sateni cu tractor si caruta.